Skip to content
Menu
0
Twój koszyk jest pusty. Idź do sklepu

Jak uczyć, żeby przyciągać nowych klientów i odnieść sukces

Dzisiejszy wpis dedykuję wszystkim lektorom zaczynającym przygodę z nauczaniem lub nauczycielom decydującym się na prowadzenie własnego studia językowego. Prowadzenie własnej działalności tego typu daje masę możliwości, ale potrafi też postawić wiele pytań, wzbudzić sporo niepewności i stresu. W dużej mierze to od Ciebie zależy efekt osiągnięty przez kursanta, jego wynik na egzaminie czy też umiejętność posługiwania się językiem za granicą. Niby sprawa powinna być prosta, bo skoro posługujesz się płynnie językiem angielskim, to teraz pozostaje przekazać tę wiedzę twojemu klientowi i gotowe ;-). Okazuje się jednak, że prowadzenie własnego studia językowego znacznie różni się od pracy w szkole. Jest kilka spraw, o których należy pamiętać, żeby odnieść sukces w tej branży i utrzymać się rynku. Dowiedz się, jak przyciągać nowych klientów.

1. Jak przyciągać nowych klientówzawsze bądź sobą!

To jest podstawa. Nie udawaj nikogo innego i nie naśladuj nikogo na siłę. Masz własną osobowość, swój  niepowtarzalny styl bycia i wiedzę – wykorzystaj to! Używaj swoich zainteresowań do tworzenia autorskich, niepowtarzalnych lekcji. 

2. Zadbaj o miłą relację z klientem, ale nie pozwól wejść sobie na głowę

Prowadząc zajęcia z młodzieżą i dorosłymi właściwie zawsze pozostaję przy ‘Pan/Pani.’ Uważam, że jest to bardziej profesjonalne, niż zwracanie się do siebie po imieniu. Pomaga też w realizowaniu planu kursu oraz w egzekwowaniu regulaminu zajęć. Nie oznacza to przecież, że lubimy się z kursantem mniej, ale taki delikatny dystans jest wskazany i korzystny dla obu stron.

3. Jak przyciągać nowych klientówzadbaj o przejrzyste zasady współpracy.

Ja wysyłam do osób zainteresowanych podjęciem nauki ze mną regulamin zajęć. Proszę o zapoznanie się z nim i podpisanie go. Dopiero później podejmujemy współpracę. Mój regulamin nie jest szczególnie skomplikowany. Składa się z kilkunastu punktów dotyczących płatności czy odwoływania zajęć. Dzięki temu, że warunki są jasno określone od samego początku,  unikamy wielu kłopotliwych i dziwacznych telefonów oraz smsów i nikt nie ma do nikogo pretensji.

4. Dbaj o swój rozwój językowy

Jeśli chcesz przyciągać nowych klientów i rozwijać swoją firmę, musisz bez przerwy dbać o swoje językowe umiejętności. Jeżeli się nie rozwijasz, to na dobrą sprawę się cofasz. Ukończona anglistyka kilka lat wstecz nie załatwi sprawy. Aby lekcje były ciekawe i angażujące, warto czytać prasę branżową, oglądać filmy i czytać książki w oryginale.  Materiały te mogą posłużyć Ci do tworzenia autorskich lekcji bazujących na bieżących tematach.

5. Bądź zawsze przygotowana do lekcji.

Być może dla kogoś wyda się to zaskakujące, ale nawet ktoś posługujący się danym językiem znakomicie, powinien przygotować się do zajęć. Należy mieć plan, gotowe materiały czy też pytania do konwersacji. Brak przygotowania jest tak samo widoczny u lektora, jak i u ucznia.

6. Wyceń swoją pracę odpowiednio i zapewnij sobie czas na odpoczynek.

Największym błędem, jaki można popełnić prowadząc własne studio językowe jest praca za półdarmo ( w Polsce w dalszym ciągu sporo osób nie rozumie, że nauczanie języka jest taką samą usługą, jak wiele innych i że należy za nią płacić) i ponad siły. O wycenianiu zajęć nie będę tutaj pisać, ale należy pamiętać, że praca lektora znacznie różni się od pracy np. w biurze. Prowadząc lekcję nie mamy czasu zrobić sobie 15 minut przerwy, żeby np. coś zjeść. W trakcie zajęć lektor musi być na pełnych obrotach cały czas. Piszemy, czytamy, mówimy, tłumaczymy  pełną godzinę. Prowadzenie lekcji 8 godzin dziennie spowoduje obniżenie jakości zajęć i będzie skutkowało poczuciem totalnego wypalenia zawodowego (tak, wiem to z autopsji 😉 ).

Mam w planie jeszcze wpisy o tym, jak pozyskiwać nowych kursantów oraz jak wyceniać swoją pracę. A tymczasem dajcie znać czy dorzucilibyście coś jeszcze do mojej listy 😉

aniadryjak_linia

ZOBACZ TEŻ:

2 komentarze

  1. Monika
    14 lipca 2021 @ 10:40

    Ciesze sie, ze trafilam na Pani strone, ma w sobie to cos. Dziekuje, ze dzieli sie Pani lekcjami, doceniam!

    Reply

  2. Anna Dryjak
    15 lipca 2021 @ 14:42

    Witam serdecznie 🙂 Miło mi, że strona się Pani podoba. Tworzenie tych materiałów i pisanie tych drobnych artykułów sprawia mi wielką przyjemność, a świadomość, że komuś też sprawiają one przyjemność, dodaje mi skrzydeł!

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *